احداث مرکز معاینه فنی
01
مه

شرایط احداث مرکز معاینه فنی

جهت احداث مرکز معاینه خودرو نیاز به تجهیزات تخصصی و فضای لازم است. برای بررسی ویژگی ها و تجهیزات لازم برای احداث مرکز معاینه فنی با ما همراه باشید.

هدف از احداث مرکز معاینه فنی چیست

مرکز معاینه فنی خودرو برای کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش میزان مصرف سوخت احداث می شود. با این روش می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای از انتشار آمار تصادفات و حوادث جاده ای جلوگیری نمایید. در این مراکز اقداماتی نظیر بررسی ها آلایندگی خودرو ها، بررسی میزان آلودگی، تست سرعت و کمک فنر ها مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. اگر به هر دلیلی خودرو از تست مرکز معاینه فنی قبول نشود، برای تست مجدد فراخوانی می‌شود و راننده ملزم به تعمیر بخش دارای ایراد است.

سرمایه لازم برای احداث مرکز معاینه فنی

اصلی ترین عامل برای شروع احداث معاینه فنی انگیزه و سرمایه لازم است. قبل از احداث تمام چالش ها و معایب و مزایای آن را در نظر داشته باشید. همچنین می توانید برای این کار از بانک ها درخواست وام نمایید تا بتوانید در پروژه خود موفق شوید.

یکی از مجموعه های برتر در زمینه خرید تجهیزات مربوط به کارشناسی خودرو، کارشناسی رنگ و معاینه فنی خودرو مجموعه داینو کار بوده که میتوانید با توجه به نوع فعالیت خود تجهیزات مورد نیاز را خریداری نمایید. به عنوان مثال می توانیم به دستگاه داینو متر و تست دو دیفرانسیل اشاره نماییم.

در صورت تمایل می توانید اقدام به خرید دستگاه سه گانه تست خودرو، جک قیچی هیدرولیکی، تست سه گانه میزان آلایندگی خودرو و غیره اقدام نمایید. جهت ارسال درخواست خرید و اطلاع از قیمت محصولات به سایت داینو کار مراجعه نمایید.

تجهیزات لازم برای احداث مرکز معاینه فنی

برای شروع هر فعالیتی نیاز به تجهیزات تخصصی وجود دارد. برای احداث معاینه فنی خودرو های سبک باید تجهیزات ضروری این فعالیت را دارا باشید. در ابتدا فضای مورد نظر را در نظر گرفته و با توجه به ابلاغیه های وزارت کشور بتوانید در فضای در نظر گرفته شده به ارائه خدمات معاینه فنی بپردازید. در ادامه بیشتر در مورد دستگاه های مورد نیاز برای مرکز معاینه فنی می پردازیم.

دستگاه جک قیچی ، دستگاه تست جلوبندی ، دستگاه تست کمک فنر، دستگاه سنجش سوخت و دستگاه آنالیز گاز، دستگاه ترمز، دستگاه تست نور و دستگاه دود سنج از جمله تجهیزات مورد استفاده در مراکز معاینه فنی است.

میزان درآمد احداث مرکز معاینه فنی

میزان درامد معاینه فنی به محل احداث و تجهیزات نصب شده در مرکز بستگی دارد. پس می توانید با توجه به فاکتورهای ذکر شده، میزان درآمد مرکز معاینه فنی را در نظر داشته باشید. همچنین میزان فعالیت کارکنان نیز اهمیت بسیار بالایی در مرکز خواهد داشت.

در صورتی که خودرو های بیشتری اقدام به انجام تست و معاینه خودرو نمایند، نیاز به به کارگیری نیرو های بیشتری بوده و باید هزینه های آن را نیز در نظر داشته باشید.

تکنیک های جذب مشتری

برای جذب مشتری سعی کنید از تجهیزات فنی و تست مرغوب و مناسب استفاده نمایید. همچنین ارائه خدمات و پشتیبانی رایگان پس از معاینه فنی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. سعی کنید تخفیفات ویژه در زمان تست یا تست مجدد در نظر داشته باشید تا مشتریان را ترغیب به استفاده از مرکز معاینه فنی نمایند.

برای اطلاع از ضمانت نامه های بانکی و قوانین مقررات دریافت وام برای احداث معاینه فنی به مجموعه داینو کار مراجعه نمایید. همچنین اگر قصد خرید تجهیزات مربوط به احداث مرکز معاینه فنی را دارید، با تا شناسان فنی سایت در تماس باشید.

قوانین و مقررات احداث معاینه فنی

عدم سوء پیشینه در ابتدا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین عدم اخطاریه لغو مجوز ستاد معاینه کشور، دارا بودن سابقه کاری در معاینه فنی، مدارک تحصیلی مرتبط با حوزه مکانیک، دارا بودن زمین مالکیت با اعتبار حداقل ۵ سال، تخصص در حوزه فنی و مکانیک از جمله موارد حائز اهمیت در نظر گرفته می شود. اگر گواهی موفقیت در آیین نامه های معاینه فنی و موارد مشابه را داشته باشید، می توانید اقدام به احداث مرکز معاینه فنی کشور نمایید.