تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی معاینه فنی
01
مه

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی معاینه فنی

یکی از موارد حائز اهمیت در راه اندازی معاینه فنی، خرید تجهیزات مورد نیاز برای احداث است. در صورتی که قصد احداث مرکز معاینه فنی را دارید، با ما برای بررسی و شرح تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی معاینه فنی همراه باشید.

جک قیچی هیدرولیکی

یکی دیگر از تجهیزات مورد استفاده در مراکز کارشناسی و تشخیص خودرو، جک بالابر بوده که می توانید با استفاده از این دستگاه بدنه خودرو را بررسی کرده و حتی زیربندی و جلوبندی آنرا نیز مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. این دستگاه در تعمیرگاه ها، باتری سازی و مراکز معاینه فنی وجود دارد. از ویژگی های این دستگاه می توانیم به کیفیت ورق های بسیار ضخیم دستگاه اشاره نماییم که سبب افزایش استحکام و قدرت آن می شود.

قیچی دارای سیستم هیدرولیکی بوده که از افت فشار ناگهانی هیدرولیک جلوگیری می کند و از طریق اهرم دستی تخلیه روغن می توانید خودروی مورد نظر را به پایین بیاورید. این دستگاه در حالت های تک فاز و سه فاز موجود بوده و مجهز به قفل کن بادی و مکانیکی جهت افزایش ایمنی آن است. در ادامه به تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی معاینه فنی می پردازیم.

جک کوتاه داینوکار

جک کوتاه نیز در انواع تعمیرگاه ها و مراکز معاینه خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه دارای عملکرد هیدرولیکی، قفل کن پنوماتیکی، قطع کن جریان الکتریکی و غیره است. به انتخاب مشتری در دو نوع سه فاز و تک فاز سال می شود.

حداکثر ارتفاع یک متر بوده حداقل آن ۱۰ سانتی متر است. حداکثر ظرفیت تحمل بار حدود سه تن برآورد شده است. طول جک کوتاه داینو کار یک متر و ۴۲ سانتی متر بوده و در زمان قطعی برق از افت فشار سریع هیدرولیکی جلوگیری می نماید. در ادامه به تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی معاینه فنی می پردازیم.

دستگاه داینومتر 2 در 4

دستگاه داینو متر دو در چهار یکی از دستگاه های کاربردی در مرکز راه اندازی معاینه فنی بوده که می توانید با استفاده از این دستگاه به بررسی و تشخیص انتقال قدرت گیربکس به صورت دستی یا اتوماتیک بپردازید. همچنین گشتاور پمپ های هیدرولیکی بررسی شده و می توان به سیلندر ها و سوپاپ ها بپردازید. وقتی موتور در معرض فشار قرار می گیرد، با دستگاه مقداری فشار به خودرو وارد می ‌شود که بتواند عملکرد های متفاوت آن را مورد بررسی قرار دهد.

به صورت عمده اگر قصد بررسی کنترل جریان فشار، بررسی دمای موتور، بررسی نویز ها و لرزش ها، اندازه گیری گشتاور خروجی، پیدا کردن نشت روغن گیربکس و تست دنده دادن سبک یا سنگین را دارید، یکی از بهترین گزینه ها برای شما دستگاه داینو متر دو در چهار است. این دستگاه کاربردی را می توانید از سایت داینو کار خریداری نمایید.

دستگاه داینومتر 4 در 4

در کنار دستگاه داینو متر دو در چهار از دستگاه داینو متر ۴ در ۴ نیز استفاده می‌ شود که برای خودروهایی است که دارای چهار چرخ متحرک یا دو دیفرانسیل هستند. البته این دستگاه قابلیت تست خودرو های تک دیفرانسیل را نیز دارد. گشتاور سیلندر ها و سوپاپ ها مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به فشاری که وارد موتور یا پیشرانه خودرو می شود، عملکرد آن در نمایشگر مشخص می‌ شود.

اگر قصد تست عملکرد گیربکس، بررسی شیفت بین دنده ها، تست حالت دنده دادن، را دارید، دستگاه داینومتر دو دیفرانسیل خریداری نمایید. اندازه گیری گشتاور خروجی، کنترل جریان فشار، دمای ماتور و بررسی نویز یا لرزش خودرو از دیگر مزایا اسن دستگاه است. در صورت تمایل به سایت داینو کار مراجعه کرده و می توانید دستگاه داینو متر دو دیفرانسیل را برای مرکز معاینه خود خریداری نمایید.

دستگاه آنالیز گاز یا آلایندگی موتور خودرو

یکی از تجهیزات حائز اهمیت خرید دستگاه آنالیز گاز یا آلایندگی موتور خودرو است که در تعمیرگاه ها یا مراکز معاینه فنی مشاهده می شود. آنالیز گاز با استفاده از دور سنج موتور بررسی و تست می شود و دمای روغن، دور موتور، رطوبت نسبی و فشار محیط کاری نیز از جمله ویژگی های دستگاه محسوب می شود.تمامی اتصالات بین سنسور را تشخیص داده و تمامی اطلاعات را بر روی نمایشگر قابل مشاهده خواهد بود. در صورتی که خودرو آلایندگی خاصی نداشته باشد، کارت معاینه فنی خودرو صادر و پرینت می شود.

جمع بندی

در صورتی که قصد خرید محصولات معرفی شده با تخفیفات ویژه و گارانتی معتبری در دارید، به سایت داینو کار و فروشگاه آن مراجعه نمایید. امیدوار مطالب بررسی شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد.