دستگاه تشخیص رنگ خودرو چگونه کار می ‌کند؟
17
جولای

دستگاه تشخیص رنگ خودرو چگونه کار می ‌کند؟

دستگاه تشخیص رنگ خودرو چگونه کار می ‌کند؟ وقتی که یک خودروی جدید می‌ خرید و خودروی شما دست دوم است، احتمالاً برای کارشناسی، آن را به مراکز مختلف می ‌برید. اگر خودتان تجهیزات کارشناسی خودرو را داشته باشید، می ‌توانید این کار را به انجام برسانید اما گاهی اوقات نیازمند این هستید که از دیگران کمک بگیرید و از لوازم آن ها استفاده کنید.

دستگاه تشخیص رنگ خودرو جزو این لوازم است که در این مقاله می‌ خواهیم در مورد طرز کار آنها با شما صحبت کنیم. تا انتها با ما همراه باشید تا توضیحات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

پیشنهاد: قیمت دستگاه تشخیص رنگ خودرو

دستگاه تشخیص رنگ خودرو چگونه کار می ‌کند؟

توضیحاتی در مورد دستگاه‌های تشخیص رنگ برای خودروها

زمانی که به سراغ خرید تجهیزات معاینه فنی می‌روید، احتمالاً می‌خواهید دستگاه تشخیص رنگ خودرو را هم از نزدیک ببینید و با آن ها آشنا شوید. این دستگاه‌ ها طبق قوانین فیزیکی و طبیعی فعالیت خود را انجام می‌دهند. یعنی بعضی از آنها بر اساس پدیده‌ای به نام ادی کارنت اندازه‌ گیری را برای شما انجام می‌دهند.

معمولاً هر دو قانون در انواع آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در دستگاه ضخامت سنج هم از این دو قانون پیروی می ‌شود. دستگاه ضخامت سنج هم یک نوع دستگاه برای اندازه‌گیری ضخامت رنگ روی خودرو است.

دستگاه تشخیص رنگ چگونه کار می‌ کند؟

اگر می‌ خواهید با طرز کار دستگاه تشخیص رنگ خودرو آشنا شوید، این قسمت را از دست ندهید. این دستگاه‌ ها به صورت اتوماتیک می‌توانند خیلی راحت اقدام به تشخیص جنس سطوح مختلف بکنند. در اکثر آنها معمولا سطوح آهنی با حرف انگلیسی F نمایش داده می‌ شود.

سطوح غیر آهنی هم با حرف انگلیسی N علامت گذاری می‌گردند. برندهای مختلف و انواع و اقسام مدل‌ ها از این دستگاه‌ ها در بازار موجود هستند. شما می‌ توانید با استفاده از آنها، ضخامت رنگ را روی دستگاه‌ ها متوجه شوید. وقتی که از دستگاه تشخیص رنگ خودرو استفاده می‌ کنید، خیلی راحت می‌ توانید حد وسط اندازه ضخامت رنگ‌ ها را در صفحه نمایش مشاهده کنید و کارشناس، آنها را برای شما بررسی می‌ کند.

مثلاً اینکه دستگاه تشخیص رنگ قادر به این است که مینیمم و ماکسیمم را هم برای شما به نمایش بگذارد و متوجه تمامی اطلاعات راجع به رنگ خودرو بشوید؛ دقیقاً همان کاری که دستگاه تست لاین معاینه فنی برای شما انجام می‌ دهد و تمامی اطلاعات کافی را در این زمینه در اختیارتان می‌ گذارد.

زمانی که صفحه نمایش را مشاهده می‌ کنید و نتایج حاصل از اطلاعات دستگاه تشخیص رنگ خودرو را می‌ بینید، متوجه می‌ شوید که آنها به ترتیب متوسط، مینیمم و ماکسیممِ اندازه‌گیری‌ ها را روی صفحه نمایش به اجرا در آورده اند.

از طرفی هم می‌ توانید بعد از اینکه دستگاه را خاموش می ‌کنید، هر دفعه این اطلاعات را پاک کرده و دوباره دفعه بعد اندازه‌گیری جدید داشته باشید و اطلاعات تازه را وارد دستگاه بکنید.

پیشنهاد: جک مخصوص مراکز کارشناسی خودرو

دستگاه تشخیص رنگ چگونه کار می‌ کند؟
دستگاه تشخیص رنگ خودرو چگونه کار می ‌کند؟

نمایش دادن اعداد مینیمم و ماکسیمم باعث می‌ شود که اندازه‌گیری‌ ها خیلی خوب برای شما انجام شود و کاربردهای بسیار عالی هم از کارشناسی رنگ و بدنه خودرو خواهید داشت اما اگر از دستگاه تست جلوبندی خودرو یا دستگاه تست باتری خودرو هم استفاده کنید، می‌ توانید اطلاعات کافی و مورد نیاز را در مورد خودرو به دست بیاورید و ببینید که کدام قسمت از دستگاه دچار مشکل یا آسیب است.

در نتیجه پروسه کارشناسی برای شما سریع‌ تر انجام می‌ شود‌. اگر می ‌خواهید اقدام به تهیه این دستگاه‌ها بکنید یا کارشناسی خودروی خود را به انجام برسانید، حتماً به مرجعی موثق مراجعه کنید. بدین منظور ما داینو کار را به شما معرفی می‌کنیم. مشاورین داخل سایت تا جایی که می ‌توانند اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار میدهند و باعث میشوند که به بهترین شکل ممکن تست خودرو را به انجام برسانید.

همچنین می‌توانید از داخل سایت قیمت ‌ها را هم برآورد کنید. مثلاً متوجه قیمت دستگاه تست آلایندگی خورو یا قیمت دستگاه تشخیص رنگ خودرو بشوید و برای خرید آنها تصمیم گیری کنید.

کلام آخر

دستگاه تشخیص رنگ خودرو می‌ تواند یکی از کاربردی‌ترین و بهترین دستگاه‌ هایی باشد که مورد استفاده قرار می‌ دهید. با وجود آنها می‌ توانید متوجه ایرادات و رنگ خودرو بشوید و از ایجاد خسارات در آینده جلوگیری کنید. ما راجع به این موضوع به طور کامل برایتان توضیح دادیم و عملکرد این دستگاه‌ها را برای شما شرح دادیم تا با اطلاعات بیشتری به سراغ خرید آنها بروید برای قیمت و خرید دستگاه تشخیص رنگ خودرو با کارشناسان داینوکار ما تماس بگیرید.