دستگاه تست جلوبندی خودرو
17
آوریل

دستگاه تست جلوبندی خودرو

جلو بندی خودرو و سیستم تعلیق از موارد حائز اهمیت در خودرو بود که نیاز است در صورت ایراد، تعمیر و نگهداری شود اما سرویس دوره ای آن نیز الزامی بوده و باعث افزایش عمر تجهیزات جلوبندی شود. برای بررسی دستگاه تست جلوبندی خودرو با ما همراه باشید.

وظایف سیستم تعلیق

سیستم تعلیق باعث جذب تمام ارتعاشات و تکان های ایجاد شده شده و در دست اندازها و ناهمواری های مسیر باعث آرامش و آسایش از سرنشینان خودرو می شود. در کنار آن کنترل و هدایت پذیری خودرو را افزایش داده و در هنگام ترمز و عبور از پیچ ‌ها باعث چسبندگی خودرو به سطح آسفالت می شود.

نشانه های خرابی سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو

  • انتقال ضربه به بدنه و سرنشینان

سیستم تعلیق خودرو در صورت گذر زمان و استفاده دچار ایراد و فرسودگی می ‌شود و می ‌توانید با توجه به سواری خشک و خشن خودرو متوجه این قضیه شوید. اگر خودرو خشک تر از سال های قبل باشد و تمامی تکان ها و ضربه های ایجاد شده را به بدنه وارد نماید، نشانه خشکی و ایرادات سیستم تعلیق خودرو است. در ادامه در مورد دستگاه تست جلوبندی خودرو صحبت می کنیم.

  • عدم فرمان پذیری خودرو

در بسیاری از مواقع مانند پیچیدن خودرو شما متوجه می شوید که ماشین فرمان پذیری نداشته و باعث حرکت خلاف جهت فرمان می شود. در این زمان باید در ابتدا مرکز تعادل تایر ها را در نظر گرفته و اگر ایرادات برطرف شد، نسبت به تعویض قطعات سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو اقدام نمایید.

اگر قصد کارشناسی خودرو، تشخیص رنگ خودرو و سیستم تعلیق را دارید، می توانید برای اطلاعات بیشتر به مجموعه داینو کار مراجعه کرده و محصول مورد نظر را خریداری نمایید. برای بررسی دستگاه تست جلوبندی خودرو با ما همراه باشید.

دستگاه تست جلوبندی خودرو

یکی از تجهیزات کاربردی برای بررسی و تشخیص ایرادات جلوبندی و سیستم تعلیق، دستگاه تست جلوبندی خودرو بوده که دیگر نیازی به تست دستی و مکانیکی خودرو وجود ندارد و می توانید با استفاده از این دستگاه تمام ایرادات سیستم تعلیق را مشخص نمایید.

عملکرد دستگاه تست جلوبندی خودرو

برای کارکرده دستگاه باید تایر خودروها بر روی صفحات فلزی دستگاه جلوبندی خودرو قرار داشته باشید. در ادامه توسط سیستم هیدرولیک حرکت های رفت و برگشتی در جهت های مختلف انجام می ‌شود که نیرو های وارده از طرف جاده و فرمان‌پذیری خودروها را شبیه ‌سازی می‌ کند. با اندازه گیری های انجام شده می توان سیستم جلوبندی و خرابی احتمالی را بررسی کرده نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید. این دستگاه متصل به سیستم های کامپیوتری بوده و با توجه به اعداد نشان داده شده می توانید سلامتی سیستم تعلیق را بررسی نمایید.

کاربرد ها و مراکز دستگاه تست جلوبندی خودرو

کاربرد این دستگاه بیشتر در مراکز معاینه فنی بوده و مراکزی نیز در شهر وجود دارد که به ارائه خدمات سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو می پردازد که می ‌توانید برای بررسی و تست این سیستم به مراکز تعیین شده مراجعه نمایید. یکی از مجموعه های معتبر جهت تست جلوبندی و رفع ایرادات آن، مجموعه داینو کار بوده که برای کارشناسی خودرو، تقویت موتور، تست و تشخیص رنگ همچنین تعلیق خود را می توانید مراجعه نمایید.

اتصالات و بدنه خودرو را بررسی نمایید

در زمان تعمیر سیستم جلوبندی خرابی اتصالات را نیز در نظر داشته باشید. گاهی اتصالات خودرو شل شده و این شل شدگی نیاز به آچار کشی و کنترل مجدد دارد. در نظر داشته باشید ممکن است در این زمان باعث انحراف خودرو در مسیر های مستقیم شود. پس برای جلوگیری از این ایراد، زوایای چرخ را تنظیم کرده و از اتصالات فرمان اطمینان حاصل نمایید.

اگر ضربه ای وارد شاسی خودرو شود، حالت ارتجاعی خود را از دست داده و ممکن است دچار تغییراتی در سیستم جلوبندی خودرو شود. پس قبل از خرید خودرو نیز از عدم ضربه وارد شده به شاسی در اثر تصاوف اطمینان حاصل نمایید.

جمع بندی

اگر قصد تعمیر یا تست این سیستم را دارید، می توانید از خدمات مجموعه داینو کار استفاده نمایید. همچنین در کنار تست سیستم تعلیق، می تواند برای تقویت و کارشناسی خودرو نیز به این مجموعه مراجعه نمایید.