تعمیر دستگاه تست باطری خودرو چگونه است؟
17
جولای

تعمیر دستگاه تست باطری خودرو چگونه است؟

تعمیر دستگاه تست باطری خودرو چگونه است؟ فرض کنید که پشت فرمان ماشین نشسته‌ اید و متوجه می‌ شوید که نمی‌ توانید استارت بزنید. در چنین حالتی مجبور هستید که باتری خودرو را تست کنید. دلایل مختلفی می‌ تواند برای این اتفاق وجود داشته باشد اما شما اگر یک دستگاه تست باتری داشته باشید، کارتان خیلی راحت‌ تر و سریع‌ تر انجام می‌ شود.

اما گاهی اوقات دستگاه تست باتری خودرو هم نیاز به تعمیر دارد. سوال اینجاست که تعمیر این دستگاه‌ ها چگونه انجام می‌ شود؟ تا انتها ما را همراهی کنید تا توضیحات کافی را در این باره برایتان ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: نحوه کارشناسی با دستگاه تست باتری خودرو

نحوه انجام تست باتری ماشین
تعمیر دستگاه تست باطری خودرو

نحوه انجام تست باتری ماشین

زمانی که می‌ خواهید از دستگاه تست باتری خودرو استفاده کنید، باید روش‌ های متفاوت را بلد باشید. رایج‌ ترین روش این است که یک عدد مولتی متر آنالوگ یا دیجیتالی بردارید و از این طریق ولتاژ باتری خودرو را اندازه بگیرید. اگر می‌ خواهید به نتایج دقیق ‌تری دست پیدا کنید، به سراغ یک مولتی متر دیجیتالی بروید.
علت هم این است که مولتی‌ متر دیجیتالی، اعداد واضح‌ تر و دقیق‌ تری را نشان می ‌دهد. برای این که باتری ماشین را تست کنید، مراحل زیر را پشت سر هم تکرار کنید:

  • اول اقدام به بستن کامل سوئیچ بکنید.
  • سپس چراغ‌ های ماشین را به طور کامل خاموش کنید.
  • اتصال کابل مثبت مولتی متر را به قطب مثبت باتری انجام دهید. کابل مثبت مولتی متر با رنگ قرمز به طور کامل قابل تشخیص است و در پیدا کردن آن دچار مشکل نمی ‌شوید.
  • سپس کابل منفی را به قطب منفی باتری اتصال دهید. کابل منفی هم رنگ سیاه دارد و کاملاً قابل تشخیص است.

زمانی که می‌خواهید تجهیزات کارشناسی خودرو را خریداری کنید، احتمالاً در مورد این دستگاه هم در صورت نیاز برای شما توضیح می‌ دهند.

توضیحاتی در مورد تعمیر دستگاه تست باتری  خودروها

وقتی که صحبت از تعمیر دستگاه تست باتری خودرو می‌ شود، یک سری اطلاعات هست که باید آنها را از قبل داشته باشید. باتری وظیفه این را دارد که انرژی مورد نیاز برای دستگاه را ذخیره سازی کند.

در نتیجه دستگاه بدون اینکه نیاز به اتصال به برق داشته باشد، می‌تواند انرژی را دریافت کند. باتری همان قطعه شیمیایی است که خیلی راحت تبدیل انرژی شیمیایی به الکتریکی را انجام می‌ دهد.

مشخصه و ویژگی اصلی که در مورد باتری ‌ها وجود دارد، مربوط به ولتاژ و ظرفیت است. ظرفیت باتری خودرو معمولاً طبق واحد آمپر ساعت اندازه‌گیری می‌شود. این واحد نشان دهنده مدت زمانی است که از طریق آن گجت خودرو تغذیه می‌ شود.

باتری‌ها از لحاظ تکنولوژیِ ساخت، انواع و اقسام مختلفی دارند. اگر بخواهیم به معروف‌ ترین آنها اشاره کنیم، می ‌توانیم به باتری یک بار مصرف مثل باتری قلمی یا نیم قلم اشاراتی داشته باشیم. باتری خودرو، باتری سکه‌ای و باتری ‌های خورشیدی همگی در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: تجهیزات کارشناسی خودرو

نحوه انجام تست باتری ماشین
تعمیر دستگاه تست باطری خودرو

ویژگی که در مورد دستگاه تست باتری خودرو وجود دارد، این است که شما از طریق آنها می ‌توانید ظرفیت و دمای باتری، مقاومت داخلی و ولتاژ را اندازه‌گیری کنید، سلامت و اخطار باتری از طریق آنها قابل استعلام است. همچنین می ‌تواند عاملی برای ثبت اطلاعات و دیتا باشد و آن ها را به رایانه انتقال دهد و‌ در نتیجه اگر این تسترها دچار مشکل شوند  سریعاً باید تعمیر شوند.

با وجودِ اطلاعاتی که در بالا به دست آوردید، متوجه شدید که وجود این تجهیزات چقدر می ‌تواند اهمیت داشته باشد. ما توصیه می ‌کنیم که اگر به دنبال دستگاه تست باتری خودرو هستید، حتماً به منابع معتبر مانند داینوکار مراجعه کنید. حتماً با تهیه تجهیزات کارشناسی خودرو تست‌ ها و آزمایشات لازم را انجام
دهید.

شما از داخل سایت می ‌توانید تجهیزاتی مانند دستگاه تست لاین معاینه فنی را هم تهیه کنید یا به سراغ خرید دستگاه تست جلوبندی خودرو بروید. فقط کافی است که با ما تماس بگیرید، قیمت ‌ها را استعلام کنید تا انتخاب درستی داشته باشید و راهنمایی ‌های لازم در اختیار شما قرار بگیرد.‌

کلام آخر

با تمام اطلاعات بالا متوجه شدید که می ‌توان تعمیر دستگاه تست باتری خودرو را انجام داد؛ به شرطی که شما از قبل خوب تحقیق کرده باشید و از منبع معتبر خرید خود را انجام دهید تا دستگاه قابل تعمیر باشد. اگر هم نیازمند استعلام قیمت دستگاه تشخیص رنگ خودرو هستید هم، با مراجعه به داینو کار
می‌توانید این کار را انجام دهید.